V “ofsajdu”

zgodbe iz prepovedanega položaja

Wanna be umetnik

Komentiraj

Objavil/a dabl 11.12.2007 ob 19:19 pod Bobi palčke, Take globoke, Vse po mal

Današnji dan sem preživel ob spoznavanju raznih umetnostnih del. Današnje popoldne sem namreč zapravil za učenje slovenščine. Opazil sem da trenutno jemljemo obdobje moderne. Vsi naj bi poznali slovenske umetnike tega časa in naj bi poznali tudi njihova dela. Kdo ne pozna Cankarjevih Hlapcev, Na Klancu in podobno?

V oči pa mi je padel Izidor Cankar. Tip je baje nekaj bil v sorodstvu z nekoliko starejšim Ivanom, celo bratranec ali nekaj podobnega. Mojster je napisal moderni roman Na Poti. Ne vem če ga je že kdo bral…jaz ga nisem, sem pa prebral obnovo tega umetniškega dela. Roman sploh nima prave zgodbe. Nastopata dva tipa, en izmed njiju se zaljubi v neko dekle, od tistega drugega zaročenka pa pride zraven in ne zgodi se nič posebnega, romana pa je presenetljivo konec. Izvrstna umetnost!

Glede slikarske umetnosti…sploh ne potrebuješ nobenega predznanja da narediš umetnino. Primer Vincent van Gogh. Slikal je izjemno globoke slike, katerih pomen je še globlji. Z nekaj domišljije mogoče le dojameš kaj je hotel naslikati. Uporabljal je zanimivo tehniko. S čopičem je našprical barvo na papir in od blizu je sploh nemogoče videti bistvo slike. Od daleč pa z nekaj domišljije lahko vidiš npr. drevo itn.

Na glasbenem področju moraš baje biti prav tako izjemno izobražen, da na odru pred več tisoč glavo množico prepevaš o dimnikarjih, o tem kako greš s trajno v gmajno in podobno. Ful vredu. Mogoče bi se z mnogo truda tudi jaz lahko zavihtel v sam vrh slovenske glasbe če bi uspel na tak način!

Ko takole razmišljam o moji morebitni umetniški karieri…mogoče bi bil pa celo svetovno znan pisatelj, slikarski mojster in hkrati še neverjeten glasbenik. Na pisateljskem področju, bi nedvomno lahko zaslovel že s tem blogom, če bi seveda primerjal ta blog z deli Izidorja Cankarja. Mogoče bi na slikarskem področju lahko tako uspel, da bi pokazal kakšne stare spodnjice, na katerih se mogoče pozna kakšen rjavo-rumen madež in umetnina bi imela izjemno bogat pomen, saj bi ob gledanju motiva na tkanini lahko okušali razne druge vonjave. Na glasbenem področju pa bi uspel že z nekoliko hitrejšim govorjenjem ob predvajanju nokia melodije, ki bi se ponavljala 3 minute in pol.

No seveda umetnik ni biti tako lahko, kot sem opisal. Verjamem da se vsi, ki imajo naziv umetnika, zelo trudijo za svoj sloves. Spoštujem določeno umetnost, ne pa spet vsega sranja, ki takoj dobi ime umetnost samo da pokaže osebno izkaznico. Glede moje umetniške kariere pa…ko bi bilo vsaj tako lahko :) Sem le navaden neumetnik brez posluha za pisanje, slikanje in glasbo tako da se ni bati, da bom nekož znan kot David van Kepic ;)

Dabl

 
28 odgovorov na “Wanna be umetnik”
  1. miha - 11.12.2007 ob 19:27

    mogoče bo pa tvoj bratranec pisal neverjetne bloge :)

  2. kemik - 11.12.2007 ob 21:56

    ej dabl. to je drgač res uporabno da so rumeno-rjavi madeži na spodnjicah. saj zmer veš ker del je spredi in ker je zadi ;) :)

  3. Anja - 12.12.2007 ob 07:06

    Ja, tale zanimiva umetnost… Sj sm se tud jest že sprašvala, kako to, da so npr. svetovno znane slike svetovno znanih umetnikov lahko le packa na papir, k bi to znal naredit tud 2-letni otrok. Samo je pa dejstvo, da so taki slikarji že prej ustvarjali res dobra dela.
    Na glasbenem področju se mi pa zdi, da je tkole: teli Atomiki pa Turbo angelsi ne bodo dolg ostali znani. K bodo propadl, bo vrjetn kmal propadu tud spomin nanje. Čez 50 let pomojem ne bo nihče več vedu zanje. :)

  4. kt - 12.12.2007 ob 10:42

    Ej mogoče bi blo pa bolš če bi omenjeni roman prebral, preden kritiziraš. Pa sori, da sploh pomislš da bi bil turbofolk ali podobno lahko umetnost in tudi izjava o slikarskem geniju kaže na to, da ti koncept umetnosti ni preveč blizu. Je pa dejstvo in se strinjam, da je vsaj 90% bleferjev med ‘umetniki’, ampak lih zato so še tolk bl potrebni kvalitetni konzumerji, da znajo ločt zrno od plevela in slednjega eventuelno izvržt. Tale post je bil puščen tule samo z namenom, da se nivo kvalitetnih konzumerjev mogoče malo dvigne, upajoč da posledično nivo bleferjev oz wannabe-jev čimbolj pade(in my dreams pomoje:)). NHF

  5. vetervlaseh - 12.12.2007 ob 14:57
    vetervlaseh

    sj tega turbofolka drgač nobeden ne šteje za umetnost… une slike so dost beda… drgač je pa lahko vsak umetnik… a ne čutite? :D

  6. miha - 12.12.2007 ob 15:23

    kern je največji umetnik :)

    pšaški mafijec

  7. dabl - 12.12.2007 ob 15:28
    dabl

    kt: sej sm na koncu napisal da mi umetnost niti malo ni blizu.

  8. kemik - 12.12.2007 ob 15:44

    Men grejo ljudje k majo “umetniški stil življenja” res na živce. Po večini so to napol zadrogirani pjančki, ki ustvarjajo enkrat na pol leta. Pa oblačjo se tko da ne veš a bi se jim smejou a bi raj jokou. So pa seveda izjeme ki res kj nardijo. Take pa spoštujm.

  9. nMAkREg - 12.12.2007 ob 16:01

    Zgleda da si mal slovo prešprical ;). Izidor Cankar sploh ni zaslovel s tem romanom ampak z literarno kritičnimi eseji. Drgač pa spoštujem vsakega umetnika, ki se zna sam prodajat, pa če tudi ne dela po mojem okusu. Še zmeri bolše kot pa da sam tarna kako država nima posluha za oh in sploh umetnost.

  10. dabl - 12.12.2007 ob 16:18
    dabl

    sploh nism napisal s čim je zaslovel…drgač pa se opravičujem ker tarnam kako država nima posluha za umetnost :D

  11. Anja - 12.12.2007 ob 18:09

    Jest se strinjam s tabo, kemik, ker so umetniki res malo čudaški ljudje. Čudaški za naše pojme. Mogoče se pa mi, k nismo tolk poglobljeni v umetnost, umetnikom zdimo čudni. Jah, tko je, na svetu mormo bit taki pa taki. :) drugač pa, če vzamemo recimo znane frizerje (ki so tud umetniki), pol se res lohk mal nasmehnemo ob njihovem okusu za oblačenje (sicer nimam nič proti, ampak…) :) hehe

  12. vetervlaseh - 12.12.2007 ob 18:22
    vetervlaseh

    @ nMAkREg : če ceniš vsakega umetnika k zna sam sebe prodajat, pol si zih fan Damjana Murka… :D

  13. nMAkREg - 12.12.2007 ob 18:52

    Se oproščam za dvoumnost. S tem da zna umetnik sebe prodajat sem imel u mislih da zna svoje delo prodajat za bajne pare. Recmo da kot glasbenik napolniš CD al pa Tivoli. Ali pa da prodajaš slike kipe nakit interier ….. po nekaj tisočakov za kos.

    PS. Če bi Murko od svoje glasbe živel bi ga že zdavnaj pobral od lakote, edino če bi pobiral paradajze in jajca ki priletijo na oder ;)

  14. kemik - 12.12.2007 ob 19:00

    @ nMAkREg : To seveda ni res. Murko živi od svoje glasbe podobno kot Fredi Miler. Oba sta smešna, nihče ni dobr pevc. Ampak nastopata-zato da se jima ljudje smejijo. Damjan Murko je pel na fantovščini od Jurija Zrneca ;) :D
    Če ti to kj pove…

  15. Anja - 12.12.2007 ob 19:59

    Danes se marsikdo poda v medijske vode z namenom, da nasmeji ljudi, četudi ni preveč dober na svojem področju (ala Fredi, Murko…). Show sicer res zna naredit, samo kok je pa vse skupej kvalitetno… :)
    Na približno takem nivoju je tudi tale nova oodaja A si ti tud not padu. Kr neki, zato da se ljudje smejijo. In da bulijo v TV, če se v nedeljo zvečer nimajo kam dat (pa brez zamere - tud jest večkat to počnem). Sj ne rečm, kakšne fore mata res dobre, samo kot celota se mi pa tole zdi mal zgrešeno. :)

  16. kemik - 13.12.2007 ob 05:47

    Men pa res ni zgrešena. Se pa sprašujem koliko oddaj lahko nardita, ki bodo res smešne. Ker v vsaki oddaji met pet skečev al pa še več…
    Men je to prou najboljša oddaja, zmer me nasmeji (ma pa tut kšne šibke točke-o tem pa kdaj drugič :) )

  17. Anja - 13.12.2007 ob 07:11

    Sj sm rekla, da so kšne fore čist u redu. Dobr, priznam, nisem ravno redna gledalka, ampak vseen: enih parkrat sem gledala in slišala nekaj kritik in vtisov. In tko sem si potem izoblikovala svoje mnenje o tem. Ne vem, zakaj se je treba vedno iz vseh delat norca. Enkrat sem gledala, kako je Lado skoz cel intervju Atomično Špelco tok zafrkavov, da je bla res že boga na konc. Dobr, sj do neke mere je smešn… :)

  18. dabl - 13.12.2007 ob 13:25
    dabl

    mogoče bi kdaj mogla bit bl nevtralno usmerjena, tko pa se da kumot opazt da je to komunistična oddaja. Fore pa so sicer dobre, sam se že zdj preveč pomoje ponavljajo. Oddaja je sicer kr kul no…

  19. kemik - 13.12.2007 ob 14:20

    no ja. dejmo si priznat. kdor bo od nas v nedelo ob osmih doma in bo mel cajt bo gledal to oddajo ;) vse pa tut men ni všeč(kot sem že 101-krat povedou)

  20. nMAkREg - 13.12.2007 ob 15:27

    Ej dabl jst pa nism nikjer opazu, da je to komunistična oddaja (sicer sm jo res sam 1,5 krat gledal). Drugač morm pa rečt, da je razen nekaterih prebliskov oddaja dost pod pričakovanji. Pač še ena izmed tistih za poneumljanje raje.

  21. dabl - 13.12.2007 ob 15:57
    dabl

    ja sej v večini oddaj se ne opaz da je pač nekoliko bolj leva oddaja, v mislm da dveh pa je blo dost tko prikazan proti cerkvi, trenutni vladi in podobno…nič ne bi imel proti če bi v zameno da kritizirajo to dvoje kritizirali tudi levake…

  22. vetervlaseh - 13.12.2007 ob 16:32
    vetervlaseh

    ejga sam dabl ti pa prou usako stvar označš za komunistično… :D tko k lado pa jurij vsazga d je bosanc…

  23. dabl - 13.12.2007 ob 16:53
    dabl

    pa tko je… :) evo ta fora je ena boljših ;) to da za vsakga rečta da je bosanc :)

  24. kemik - 13.12.2007 ob 17:49

    pozor pozor! dabl to je protislovje…to da za vsazga rečeta da je bosanc je v redu :), to da mata pa kj prot trenutni vladi pa cerkvi pa ni.
    ne vem ne vem no ;)

  25. mojč - 13.12.2007 ob 18:26

    … men sta pa na vsake toliko časa čist fajna;)mora se nekaj dogajati, da se o čem pol lahko govori:)in seveda njune fore lahko še uporabiš ;) šala ;)

  26. Anja - 14.12.2007 ob 07:42

    Ja, ja maš prov Dabl, res je nekolk leva tale oddaja. Že to, da sta v premierni oddaji jedla hostije se mi zdi mal tko. Se pa tud jest strinjam nMAkREgom, da je oddaja dost pod pričakovanji. :)

  27. matej m - 25.12.2007 ob 22:09

    še nekej z moje strani. Kaj je umetnost je res težko opredelit pomoje. Je pa dejstvo da ni res da npr. goveja muskane more biti umetnost. Ravno v tej zvrsti je potrebno veliko truda, da pride ven res, guveja umetnost. (poslušte nekatere jodlarje)

  28. dabl - 26.12.2007 ob 08:07
    dabl

    se strinjam matej ja

Na vrh

Komentiraj